CONFRONTING MAXIMALISM

MARTINOS THROUGH THE EYES OF NIKOMACHI

Εγκαίνια: Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018, 7:00 μμ
Παλαιοπωλείο ΜΑΡΤΙΝΟΣ, Πινδάρου 24, Κολωνάκι

Διάρκεια έως 28 Απριλίου 2018

MARTINOS THROUGH THE EYES OF NIKOMACHI

Εγκαίνια: Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018, 7:00 μμ
Παλαιοπωλείο ΜΑΡΤΙΝΟΣ, Πινδάρου 24, Κολωνάκι

Διάρκεια έως 28 Απριλίου 2018

Η Νικομάχη Καρακωστάνογλου-Μπουτάρη ξεναγείται στη συλλογή του παλαιοπωλείου ΜΑΡΤΙΝΟΣ, μαγεύεται από τον εκλεκτικιστικό χαρακτήρα του και επιχειρεί να προσεγγίσει αυτή την έκθεση μέσα από ένα διττό ρόλο, αυτόν του επιμελητή και αυτόν του καλλιτέχνη. Ξεχωρίζοντας και αναδεικνύοντας κομμάτια από τη συλλογή επιχειρεί να αναπτύξει ένα διάλογο μεταξύ του μαξιμαλιστικού χαρακτήρα που εξ ορισμού έχει ένα παλαιοπωλείο και του μινιμαλισμού που διαπνέει τα σχέδια της.

Πάνω σε αυτόν το άξονα εγκαθιστά τις γυμνές φιγούρες της στον οθωμανικό οντά, αναπτύσσει μια αρμονική σύνθεση ανόμοιων γυναικείων πορτρέτων από το 19ο αιώνα ως σήμερα, ενώ γοητευμένη από την πληθωρικότητα των «ελληνιστικών» και το συναίσθημα ακραίου φιλελληνισμού για τη χρυσή εποχή που τα διακατέχει, τα ανασυνθέτει ακουμπώντας τα δίπλα στα δικά της χρυσά σχέδια. Οι λιτές της φόρμες, τρισδιάστατες και διάφανες, ξεχειλίζουν από έντονα χρώματα αποκαλύπτοντας έτσι έναν αθέατο πλουραλιστικό χαρακτήρα, ο οποίος συνυπάρχει αρμονικά με τη ποικιλότητα του παλαιοπωλείου.

Η Νικομάχη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.) και συνέχισε στο Λονδίνο σπουδάζοντας Public Art στο Chelsea School of Art και Γλυπτική στο Wimbledon School of Art. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της αρχίζει να ζυμώνεται η ιδέα της “Γλυπτικής του Χώρου”, μιας αντίληψης για το σχεδιασμό που θα την ακολουθήσει σε όλη την καλλιτεχνική πορεία της, ενώ το 1998 ιδρύει το Sculpting Space studio. Το 2011 αναχωρεί για τη Σαγκάη όπου ασχολείται έντονα με το branding και το σχεδιασμό εστιατορίων. Παράλληλα μελετά την κινέζικη καλλιγραφία μέσω της οποίας ανακαλύπτει νέους τρόπους αποτύπωσης του νερού και τις διαφάνειας. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, εργάζεται αυστηρά μόνο πάνω στα εικαστικά της έργα, πειραματιζόμενη με τη μεγάλη κλίμακα αλλά και τα νέα υλικά που έχει συγκεντρώσει από τα ταξίδια της στην Ασία. Για τη Νικομάχη έννοιες όπως το φως, η κίνηση, οι ρυθμοί της καθημερινότητας και η σιωπή αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσης των σχεδίων της.

Photo credits: G. Vdokakis